CAPA

آشنايی با سیستم های اقدام اصلاحی و رویکرد پیشگیرانه (CAPA) با ديدگاه مدیریت ریسک

mohsen-ehsanfar

محسن احسان فر

مدرس دوره

اينجانب محسن احسان فر، كارشناس ارشد مهندسي صنايع، با بيش از  بيست سال مطالعه و تجربه

تلفن تماس: 09183642578

0

مدت دوره (ساعت)

0

تعداد جلسات

مخاطب دوره

  • كليه سطوح مديريتی سازمان(مديران، روسا، سرپرستان، كارشناسان )
  • هر فردی در سازمان كه ميخواهد با مشاهده يك مشكل يا عدم انطباق راه ريشه كن كردن آن را بياموزد تا ديگر علل ايجاد آن مشكل در سازمان رخ ندهد.
  • افرادی كه ميخواهند از يك سوراخ دوبار گزيده نشوند.
  • افرادی كه ميخواهند براي برطرف كردن مشكلات يا عدم انطباق ها در سازمان از يك روش درست و موثر استفاده كنند.
  • مديران عاملی كه ميخواهند با صرف منابع، بيشترين دستآورد را برای سازمان خود در خصوص برخورد با مشكلات كسب نمايند.

هدف از دوره

آشنايی مخاطب محترم با مفاهيم بنيادين و پايه ای  اقدام اصلاحی و پيشگيرانه (CAPA )

آشنايی مخاطب محترم با سيستم CAPA و مراحل اجرای آن در سازمان

توانايی مخاطب عزيز در خصوص پياده سازی اين سيستم در سازمان

معرفی مفهوم ريسك و درك ارتباط عميق اين مفهوم با CAPA در سازمان

 خلاصه ای از سر فصل های دوره

مقدمه :

تشريح فرايند اثربخش اقدام اصلاحی و پيشگيرانه در سازمان

تشخيص مشكلات و عدم انطباق ها

تشريح مسئله و بيان مشكل

مديريت ريسك و كاربرد آن در CAPA

مفهوم اصلاح

مفهوم اقدامات اصلاحی موقتی و سريع

مفهوم اقدام اصلاحی

ارتباط بين مديريت ريسك با CAPA

بررسی مشكلات و تشخيص علل ريشه ای

برنامه ريزی CAPA در سازمان

مديريت سيستم CAPA در سازمان

مستند سازی CAPA و فرم های مربوطه

بيان 10 فرصت مهم در زمينه CAPA

فرم های مربوطه (نمونه و مثال)

خلاصه مطالب و بيان توصيه های مهم و حياتی در زمينه CAPA در سازمان

توضیحات تکمیلی

طراحی  اين دوره براساس مطالعه  چندين منبع  مفيد و كاربردی، برای درك بيشتر شما مخاطب عزيز صورت گرفته است. اين دوره برای تمامی كسب و كار ها (محصول محور و يا خدمات محور) بسيار مفيد می باشد. در نحوه تدريس اينجانب سعي ميشود كه مطالب به صورت ساده و همراه با مثال های كاربردی براي مخاطبان محترم بيان شود.

سوالات متداول

شما با شركت در این دوره با روش و متد اقدام اصلاحی و پیشگیرانه آشنا میشی و یاد میگیری از یك سوراخ دو بار گزیده نشی. یعنی وقتی با مشكلی مواجه شدی میتونی علل ریشه ای ان رو كشف كنی و كاری كنی دیگه تكرار نشه.

برای تمامی افراد سازمان دانستن مفاهیم این دوره مفیده و طرز تفكر اونا رو در مواجهه با مشكلات تقویت میكنه.

Corrective Action and Preventive Action

خیر. از اطلاعات این دوره برای حل و فصل مشكلات زندگیت هم میتونی استفاده كنی.