BPM

آشنايی با مبانی مديريت فرايندهای كسب و كار (BPM)

mohsen-ehsanfar

محسن احسان فر

مدرس دوره

اينجانب محسن احسان فر، كارشناس ارشد مهندسي صنايع، با بيش از  بيست سال مطالعه و تجربه

تلفن تماس: 09183642578

0

مدت دوره (ساعت)

0

تعداد جلسات

مخاطب دوره

  • همه پرسنل در تمامی سطوح شاغل در سازمان
  • مدیران سطح بالای کسب و کار
  • پرسنل واحد IT
  • پرسنل واحد تضمين كيفيت و سيستمها
  • تحلیلگران کسب و کار
  • معماران کسب و کار
  • مدیران ERP، CRM  و زنجیره تأمین گرفته
  • مشاوران و فروشندگان نرم افزار هستند که ممکن است در هر یک از جنبه های ایجاد و اجرای تغییرات در فرآیند کسب و کار فعالیت داشته باشند.
  • هر فردی كه ميخواهد با مفهوم فرايند آشنا شده و فرايندهای سازمان خود را استخراج نمايد.
  • سازمان هايی كه ميخواهند به سمت شناسايی و مديريت فرايندهای خود حركت كنند.

هدف از دوره

آشنايی مخاطب محترم با مفهوم فرايند

آشنايی  با مفهوم سازمان های فرايند محور و وظيفه گرا و تفاوت های اساسی موجود بين اين دو ديگاه.

درك كامل  چرخه پياده سازی مديريت فرايندهای كسب وكار يا  BPM در سازمان ها

تشريح مراحل مختلف چرخه مديريت فرايندها

تشريح بيشتر مرحله آماده سازی جهت شروع پروژه BPM در سازمان و بيان نكات بسيار مهم در اين مرحله.

 خلاصه ای از سر فصل های دوره

مقدمه :

در اين بخش ما به تعريف فرايند و رويكرد فرآيندی و  مفاهيم مربوط به آنها می پردازيم. انواع كاربرد فرآيند و  مفهوم فرآيند نگری را مرور كرده و در اين مسير با انواع سازمانها ی وظيفه گرا و فرايند محور آشنا خواهيم شد. پس از آن به سراغ بحث مديريت فرايندها رفته و با مزايا و ريسك های  پياده سازي آن آشنا خواهيم شد.

چرخه مديريت فرايند كسب و كار :

در اين بخش شما با چرخه پياده سازی مديريت فرايند كسب و كار آشنا خواهيد شد. و انواع مراحل آن به صورت اجمالی معرفی ميگردد. اين چرخه يكی از بهترين متدولوژی های پياده سازی BPM می باشد.

فاز آماده سازی :

در اين بخش ما شما را با پيش نيازهای حركت به سمت پياده سازی چرخه مديريت فرايند در سازمان  آشنا كرده و عوامل مهم و حياتی در اين فاز را با شما مرور خواهيم كرد.

فاز  شناسايی فرايندها :

در اين بخش با مفهوم معماری فرايند و  انواع سطوح فرايندی در سازمان آشنا خواهيم شد. كه سنگ بنای حركت ما  خواهد بود.

در اين بخش ما شما را با يك مدل مرجع بسيار پر كاربرد آشنا خواهيم كرد.

فاز كشف فرايند يا مدل سازی :

در اين بخش با مفهوم مدل سازی  فرايندها و ابزار ها، روش ها و استاندارد های  آن آشنا خواهيم شد.

فاز تحليل فرايند :

در اين بخش شما با انواع روش های تحليل فرايند آشنا خواهيد شد. البته اين آشنايی بسيار مختصر و در حد مفاهيم اوليه خواهد بود. شما با سه اتفاق مهم بعد از تحليل آشنا می شويد.

فاز طراحی مجدد فرايند ها :

در اين بخش مفهوم طراحی مجدد فرايند مطرح شده  و با موضوعی  تحت عنوان چهار ضلعی شيطانی آشنا خواهيم شد.

فاز پياده سازی فرايندها :

در اين بخش با انواع روش های پياده سازی فرايند آشنا خواهيم شد. همچنين با مفهوم BPMS نيز بيشتر ارتباط برقرار كرده و مشخصات آن ارائه خواهد شد.

فاز نظارت و كنترل :

در اين بخش با مفاهيم پايش و اندازه گيری فرايندها (KPI) آشنا خواهيم شد.

توضیحات تکمیلی

طراحی  اين دوره براساس مطالعه منابع مختلف و موثق برای درك بيشتر شما مخاطب عزيز صورت گرفته است. اين دوره برای تمامی كسب و كار ها (محصول محور و يا خدمات محور) بسيار مفيد می باشد. در نحوه تدريس اينجانب سعی ميشود كه مطالب به صورت ساده و همراه با مثال های كاربردی برای مخاطبان محترم بيان شود.

سوالات متداول

با شركت در این دوره شما با چرخه پیاده سازی BPM در سازمان آشنا میشوید.

این دوره در قدم اول برای مدیران و در گام هایبعدی برای پرسنل شركت بسیار مفید خواهد بود.

بله. در این دوره ریسك های پیاده سازی نیز مطرح و در خصوص آنها بحث خواهد شد.